Communicatiestijlen


Doel

Het inzichtelijk maken van hoe iemand denkt dat hij op anderen overkomt. Het assessment brengt iemands verbale communicatiestijl en non-verbale communicatiegedrag in kaart en geeft een score op de volgende communicatiestijlen:

  • expressieve communicatiestijl
  • directieve communicatiestijl
  • nadenkende communicatiestijl
  • vriendelijke communicatiestijl

Waarvoor kun je deze communicatiestijlen test inzetten?

  • begeleidings- en ontwikkeltrajecten voor individuen en teams
  • selectievraagstukken waarbij communicatie van belang is
  • training of coaching op het gebied van communicatieve vaardigheden
  • ontwikkeling van de competentie ‘communiceren’

 

Basis

Het assessment is gebaseerd op het gedachtegoed van Merrill en Reid, Bolten & Bolten en het model van concurrerende waarden van Quinn.

 

Doelgroep 

Alle opleidingsniveaus.

 

Kenmerken

  • geen tijdslimiet, gemiddelde afnametijd 13 minuten
  • 40 opgaven
  • gedwongen keuze
  • staninescores
  • grafische weergave in model van Quinn
  • geschikt voor 360-graden feedback

 

rapportVoorbeeldrapport van de Communicatiestijlen test

Download hier een voorbeeldrapport van de test Communicatiestijlen

 

voorbeeldvraagVoorbeeldvraag Communicatiestijlen test

Neem contact met ons op als je wilt kijken of de Communicatiestijlen test iets voor jou kan betekenen.

076-5232850

Neem vrijblijvend contact met ons op

  • Velden met een * zijn verplicht

Online Talent Manager

Online Talent Manager
Graaf Engelbertlaan 75
4837 DS Breda

 

T:076-5232850
E:info@onlinetalentmanager.com